poniedziałek, 24 października 2016

Lemoniada z cytryną


           
Lemoniada cytrynowa z miętą
  • 3 cytryny
  • 200 g cukru
  • kilka gałązek mięty
  • 1,2 l wody

Cytryny sparzamy wrzątkiem i każdej skórkę ocieramy o cukier - ja zrobiłam to tak, że wysypałam cukier na deskę do krojenia i każdą z cytryn turlałam uciskając po cukrze. Powstaje nam dzięki temu genialny, aromatyczny cukier cytrynowy.
Następnie cytryny przekrawamy na pół i wyciskamy dokładnie cały sok - można to zrobić przy pomocy wyciskarki, sokowirówki lub po prostu wyciskarki do cytrusów. Nie przecedzałam dokładnie soku - chciałam aby zostały mi delikatne fragmenty owoców.
Delikatnie podgrzewamy 200 ml wody i rozpuszczamy w niej cukier po czym łączymy tak powstały syrop z resztą składników.
Do dzbanka z lemoniadą wrzucamy miętę i całość odcedzamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz